10: Varianta 1 - etapa 10: PODSREDA – (KOPRIVNICA) – GRAD PODSREDA – SVETE GORE NAD BISTRICO OB SOTLI – MMP BISTRICA OB SOTLI/RAZVOR

15 km, 3 ure 45 min

S trga v Podsredi se lahko odpravimo do Marijine cerkve v Koprivnici. Iz Podsrede gremo po cesti, ki vodi proti Senovemu, po klancu navzgor. Kmalu za prvim ovinkom zavijemo levo na lokalno cesto. Po njej gremo mimo posameznih hiš do strnjenega naselja, kjer zavijemo desno in kmalu prispemo na glavno cesto, ki smo jo nekoliko prej zapustili. Glavno cesto le prečkamo ter pot nadaljujemo levo po cesti skozi Gorjane do Koprivnice, kjer stoji Marijina cerkev.

S trga v Podsredi nadaljujemo pot naprej do križišča s cesto proti Senovemu. Prečkamo jo ter pot nadaljujemo naravnost po lokalni cesti. Gremo mimo izvira Štok in se pri zadnjih hišah usmerimo desno na pešpot, po kateri krenemo navkreber proti srednjeveškemu gradu Podsreda.
Od gradu Podsreda do Bistrice ob Sotli nas bodo sprva vodile rumeno-rdeče markacije Evropske pešpoti E7, nato pa še belo-rdeče Knafelčeve markacije Zasavske planinske poti.
Od gradu nadaljujemo pot levo po gramozni cesti. Na prvem križišču nas oznake usmerijo levo. Po gozdni cesti, ki se vije po severnih pobočjih, hodimo vse do počivališča, imenovanega Tabla. Na posameznih odcepih gozdnih cest in vlak pazimo na oznake, ki nas usmerjajo proti Svetim goram nad Bistrico ob Sotli, ki jih lahko že večkrat prej vidimo v daljavi. Od počivališča Tabla nadaljujemo pot po gozdni cesti do začetka asfaltne ceste v naselju Zagaj ali po domače Vrhunce. Nadaljujemo mimo kamnitega znamenja Osojnikov križ in kmalu pridemo do parkirišča ob nekdanji romarski gostilni. Levo se vzpne romarska pot do Marijine cerkve na Svetih gorah.

Od Marijine cerkve na Svetih gorah se spustimo nazaj do parkirišča pri nekdanji gostilni in nadaljujemo levo po asfaltni cesti navzdol. Kmalu nas smerokaz usmeri ostro levo navzdol h kapeli Božja noga. Do Bistrice ob Sotli nas od tukaj spremljajo rumeno-rdeče markacije Evropske pešpoti E7. Nadaljujemo navzdol po gozdni poti mimo kamnitega znamenja Zvezan križ do asfaltne ceste, ki jo dosežemo pri Vapotovi kapeli. Zavijemo desno in nadaljujemo po cesti rahlo navzdol. Na križišču, kjer asfaltna cesta zavije ostro desno, gremo levo po stezi ob ograji navzdol. Kmalu smo pri glavni cesti Mestinje–Brežice. Prečkamo cesto in gremo po pločniku do središča Bistrice ob Sotli s cerkvijo sv. Petra.
V središču Bistrice ob Sotli zavijemo desno po lokalni cesti proti Kunšperku in kmalu pri manjšem parku na razpotju zavijemo levo. Spremljajo nas markacije planinske poti v Kumrovec. Pot nadaljujemo naravnost mimo hiš in transformatorja ter nekdanjih farm na Marofu po asfaltni cesti, ki zavije desno proti zaselku Polje pri Bistrici. Na desni se razprostira Kunšpersko polje in ruševine gradu Kunšperk nad njim, levo pa lahko vidimo Vino goro s cerkvijo sv. Križa na vrhu. Po prečkanju opuščene železniške proge pot nadaljujemo mimo prvih hiš. Kmalu zavijemo levo na kolovoz, ki nas ob mejni reki Sotli pripelje do Mednarodnega mejnega prehoda Bistrica ob Sotli/Razvor.

Pot se nato nadaljuje po hrvaškem ozemlju do Marije Bistrice.

Zemljevid etape:
Zemljevid etape
Profil etape:
Profil etape
Informacije:
informacije prenocisca gostisca vinske_kleti turisticne_kmetije