9: Varianta 1 - etapa 9: PLANINA PRI SEVNICI – ZAGORJE - KOZJE – PODSREDA

24 km, 7 ur

Iz središča Planine pri Sevnici nadaljujemo pot po pločniku do glavne ceste Šentjur–Sevnica. Na križišču pri bencinski črpalki zavijemo levo do bližnjega odcepa lokalne ceste v desno proti pokopališču. Po tej cesti se vzpenjamo do proizvodnega objekta. Pred objektom gremo desno do zaselka Dvor. Med hišami se povzpnemo do kolovoza, po katerem dosežemo prvo postajo križevega pota. V serpentinah se med postajami križevega pota po strmem pobočju povzpnemo do cerkve sv. Križa. Odpre se nam širok razgled na velik del vzhodne Slovenije in Hrvaško Zagorje. Od cerkve nadaljujemo pot po uravnavi do prvih hiš v naselju Lipa. Tukaj stopimo na cesto, po kateri nadaljujemo pot navzdol v zaselek Jelše. V zaselku zapustimo asfaltno cesto ter se levo po kolovozu ob robu pašnika spustimo v Šentvid pri Planini. Pri gospodarskem poslopju stopimo na asfaltno cesto, po kateri gremo levo do cerkve sv. Vida.

Iz središča Šentvida se odpravimo levo po lokalni cesti proti naselju Podpeč. Hodimo po dokaj uravnani cesti. Levo se nad nami dviga pobočje s Pečinami, desno nas spremlja gozdnati greben Bohorja. Nedaleč od Podpeči nas smerokaz usmeri desno navzdol po gramozni cesti do gozda. Skozi gozd dosežemo samotno domačijo. Mi gremo po kolovozu desno pod zgradbami v dolino potoka Laniška. Ko dosežemo rob gozda, se držimo desno. Kmalu smo pri prehodnem mestu čez potok Laniška. Po prečkanju potoka se začnemo vzpenjati po kolovozu. Sprva skozi gozd, nato pa ob pašniku do grebena, kjer stopimo na asfaltno cesto. Desno gre cesta k večji kmetiji, mi pa nadaljujemo pot po cesti rahlo navzdol v Zagorje pri Lesičnem. Pred seboj ves čas vidimo Marijino cerkev v Zagorju. Ko dosežemo križišče v bližini transformatorske postaje, gremo desno v središče Zagorja.

Od Marijine cerkve gremo po cesti navzdol do odcepa v levo za Lurško jamo. Do Lurške jame se odpravimo po kolovozu navzdol skozi gozd. Kmalu se nam sredi gozda odpre čudovit spodmol z oltarjem Lurške matere božje. Po krožni gozdni poti, ki teče nad spodmolom, se vrnemo nazaj do asfaltne ceste.
Marijina romarska pot se nadaljuje po asfaltni cesti navzdol do križišča s cesto Lesično–Planina. Previdno prečkamo glavno cesto ter pot nadaljujemo naravnost po gramozni cesti proti gozdnatim pobočjem Bohorja. Cesta poteka sprva med travnatimi pobočji do roba gozda. Skozi gozd se začnemo vzpenjati do križišča gramoznih gozdnih cest. Gremo levo po cesti, ki poteka po severnih pobočjih Bohorja. Občasno se nam levo odpre pogled na Zagorje in dolino pod nami. Ko dosežemo greben, se nam z desne strani priključi gramozna cesta, po kateri poteka planinska pot XIV. divizije z Bohorja v Lesično. Na križišču gremo levo po grebenu do samotne domačije Tovornik. Pri domačiji se gramozna cesta nadaljuje desno navzdol v Bistri graben. Gremo naravnost po grebenski cesti mimo domačije Tovornik. Po tej cesti hodimo do križišča, kjer se od naše poti v levo odcepi planinska pot XIV. divizije v Lesično. Izberemo pot desno po gramozni cesti navzdol. Cesta se spusti v Bistri graben, kjer pridemo na asfaltno cesto. Na križišču gremo levo in po asfaltni cesti dosežemo središče Kozjega, kjer stoji župnijska Marijina cerkev.

Iz središča Kozjega gremo desno do glavne ceste Bistrica ob Sotli–Planina. Cesto previdno prečkamo na prvem prehodu za pešce (takoj za bencinsko črpalko). Nato gremo naravnost po lokalni cesti do bližnjega križišča in zavijemo levo mimo zdravstvenega doma v hrib. Tukaj zavijemo skozi novejše naselje desno navzgor. Med hišami pridemo do gramozne ceste, po kateri se povzpnemo do grebena, kjer pri kapeli dosežemo asfaltno cesto. Po njej gremo levo rahlo navzdol in kmalu pri križu zapustimo asfaltno cesto ter zavijemo desno po poti čez travnik do potoka Dupla. Na drugi strani potoka kmalu dosežemo asfaltno cesto, po kateri krenemo desno. Na bližnjem križišču gremo desno v dolino Duplo. Sprva po asfaltni, nato pa po gramozni cesti hodimo po ozki dolini potoka Duplo do naselja Socko. Po prihodu na asfalt gremo naravnost do glavne ceste Bistrica ob Sotli–Kozje. Ob cesti gremo levo, a kmalu zavijemo desno na gramozno cesto, po kateri gremo mimo posameznih hiš. Na koncu te ceste se ponovno priključimo glavni cesti. na prvem odcepu pa gremo desno po lokalni cesti v središče Podsrede. Levo čez glavno cesto se lahko odpravimo do križevega pota, mimo katerega se povzpnemo na hrib z Marijino cerkvijo, imenovan Stare Svete gore nad Podsredo. V središču Podsrede stoji cerkev sv. Janeza Krstnika in sedež Kozjanskega parka.

Zemljevid etape:
Zemljevid etape
Profil etape:
Profil etape
Informacije:
informacije prenocisca gostisca vinske_kleti turisticne_kmetije